8 mei 2020

De huidige ontwikkelingen omtrent het Coronavirus hebben natuurlijk ook grote impact op ons ‘eigen’ Eindhoven. En waar Eindhoven normaal gesproken bekend staat om de internationale focus, legt zij de accenten nu lokaal.

De lange termijn – internationale – koers wordt niet losgelaten maar Eindhoven neemt, gezien de actualiteit, nu haar verantwoordelijkheid.

Dit heeft onder andere geresulteerd in een langlopende lokale campagne (als onderdeel van de langetermijnstrategie) om de economie van de stad zelf een impuls te geven ten tijde van de Coronacrisis.

Direct na de eerste maatregelen van het RIVM in maart is de website ThisisEindhoven.com opnieuw ingericht, waarbij specifieke content in het Nederlands en in het Engels is gepubliceerd, passende bij de actualiteiten. Van inspirerende beelden, allerlei mogelijkheden om Eindhoven digitaal te ervaren tot een platform voor lokale maatschappelijke initiatieven; In Eindhoven zijn we namelijk van het samen doen en de vele maatschappelijke initiatieven die nu ontstaan als gevolg van de huidige situatie bevestigen dat alleen maar. Van boodschappen doen voor de eenzame buurman tot PSV-supporters die zich inzetten voor de Voedselbank.

#TrotsopEindhoven!

Lees meer